سپیدارخبر:  آمار تقابل‌های پرسپولیس و فولاد؛


رکوردی که جنوبی‌ها در برابر پرسپولیس به ثبت رسانده اند توسط هیچ تیمی در لیگ برتر به دست نیامده است.
گروه ورزشی سپیدار خبر- از مشرقدر ایستگاه 17 لیگ برتر، پرسپولیس در شرایطی میزبان فولاد خوزستان است که بنابر حکم کمیته انضباطی از وجود تماشاگرانش محروم بوده و  در هفته قبل مغلوب نفت شد و فولاد در اهواز تراکتور مدعی را شکست داد تا جدال فردای دو تیم به نحوی تقابل بازنده و برنده های ایستگاه قبل باشد. فولاد و پرسپولیس دقیقا نصف بازی‌های‌ خود در لیگ چهاردهم را با پیروزی پشت سر گذاشته اند و فردا به دنبال پیروزی نهم خود هستند.

این دو تیم پیش تر در ادوار لیگ برتر 25 مرتبه با یکدیگر روبرو شده اند که سهم قرمزها 9 پیروزی بوده و حاصل تلاش خوزستانی ها 8 برد. نکته جالب در خصوص دیدارهای این دو تیم اینکه در تقابل‌های مستقیم دو تیم فولاد موفق شده در مقطعی 5 دیدار پی در پی را به سود خود خاتمه دهد تا از این حیث به رکوردی دست نیافتنی در لیگ برتر دست پیدا کند.

** 12 سال ازاولین برد پرسپولیس گذشت
اولین بار پرسپولیس و فولاد در نخستین بازی لیگ برتری خود برابر یکدیگر قرار گرفتند و این در نوع خود جالب است. در اولین هفته از رقابت‌های لیگ سال 80 پرسپولیس و فولاد به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل تلاش دو تیم در 13 آبان آن سال تساوی 1-1 در استادیوم آزادی بود.از آن تاریخ تا به امروز 13 سال و1 ماه و 6 روز می گذرد.
پرسپولیس که در اولین دوره قهرمان لیگ برتر شد، در دور برگشت فولاد را 2-1 شکست داد تا 12 سال و 9 ماه و یک روز قبل(جمعه 17 اسفند 80) اولین پیروزی‌اش بر جنوبی‌ها را در ادوار لیگ برتر جشن بگیرد.

** بازی 6 تایی برنده نداشت
پرگل ترین دیدار پرسپولیس و فولاد، هفته سیزدهم دومین دوره لیگ برتر برگزار شد. در دیدار 27 دی ماه سال 1381 سهم هر کدام از تیم ها در بازی پرهیجان 3 گل بود در شرایطی که پرسپولیسی ها در بازی برگشت فولاد را -یکشنبه اول تیر ماه 82 – دو بر صفر شکست دادند.

فولاد در 5 بازی پی در پی پرسپولیس را شکست داده است

** ثبت نماد 5 به نام فولادی ها

فولاد 8 مرتبه در دیدارهایش برابر پرسپولیس موفق شده این تیم را شکست دهد. حتی آخرین دیدار دو تیم در دور رفت لیگ جاری هم با پیروزی فولاد در استادیوم غدیر اهواز به پایان رسید؛ با این حال رکوردی که جنوبی‌ها در برابر پرسپولیس به ثبت رسانده اند توسط هیچ تیمی در لیگ برتر به دست نیامده است. به عبارت دیگر قبل از اینکه استقلالی‌ها به لطف هنر فرهاد مجیدی برابر پرسپولیس در ثبت پیروزی‌های پی در پی به نماد عدد 4 برسند، جنوبی ها در این بخش از آبی ها سبقت گرفتند، آن هم با نماد 5.

فولاد اولین پیروزی‌اش برابر پرسپولیس را، هفته 26 لیگ سوم جشن گرفت. جنوبی‌ها بعد از شکست دادن 1-0 پرسپولیس در 14 اردیبهشت ماه سال 1383 در هر دو بازی رفت و برگشت لیگ چهارم رقیب پایتخت نشینشان را 3-1 در اهواز و 2-0 در تهران شکست دادند.

در لیگ پنجم هم سریال شکست های قرمزهای تهرانی برابر سرخپوشان اهوازی ادامه یافت. جنوبی ها اول در ایستگاه ششم لیگ پنجم با تک گل دقیقه 47 نادر احمدی پرسپولیس را در اهواز مغلوب کردند و بعد در بازی برگشت قرمزها را پیش چشم تماشاگرانشان 3-2 بردند. 
در بازی جمعه 14 بهمن سال 1384 علی انصاریان از روی نقطه پنالتی(38) گل اول بازی را برای پرسپولیس زد. بعد نوبت به عماد رضا عراقی(45)و حجت چهارمحالی (65) رسید که میزبان را پیش بیندازند. با این حال پرسپولیس برای عدم ثبت پنجمین شکست پی در پی خود با جواد کاظمیان(80) بازی را به تساوی کشاند. و این پایان کار نبود. به واقع پنالتی دقیقه 88 امیدشریفی نسب آب سردی بود بر پیکر قرمزهایی که دقیقا 8 سال و 10 ماه و 6 روز قبل برای پنجمین بار پی در پی محکوم به شکست برابر فولاد شدند. 

** یک استقلالی گل زد اما طلسم پرسپولیس شکست
پرسپولیس بالاخره در بازی برگشت لیگ ششم فولاد را شکست داد. بازی دو تیم بعد از 5 پیروزی پی در پی فولاد، در دور رفت لیگ 0-0 مساوی شده بود که این بار پرسپولیس در خانه 2-1 طلسم نتیجه نگرفتن هایش برابر فولاد را شکست. در دیدار هفته 26 لیگ ششم پرسپولیس با استفاده از حمایت تماشاگرانش با گل‌های دقایق 17 و 40 کعبی و بادامکی از رقیب پیش افتاد. در نیمه دوم فولاد با پژمان منتظری استقلالی(47) به گل رسید و البته این برای فرار از شکست بعد از 6 بازی بدون شکست، کافی نبود.

** 6 کارت زرد و یک اخراجی برای پرسپولیس، 3 امتیاز سهم فولاد

به گزارش مشرق، دیدار آخر دو تیم در ایستگاه دوم لیگ جاری به میزبانی ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شد. در این دیدار پر برخورد محمدرضا اکبریان داور دیدار 7 کارت زرد و یک کارت قرمز از جیبش بیرون آورد که سهم میزبان کارت زرد ایوب والی بود و سهم پرسپولیس اخراج دقایق پایانی پیام صادقیان در کنار کارت زرد های خانزاده، حقیقی، نوراللهی، نورمحمدی و بنگر.

در زمین مسابقه هم پرسپولیس برابر فولاد احیا شده توسط دراگان اسکوچیچ آچمز شد. به واقع گل دقیقه پایانی سروش رفیعی در انتهای نیمه نخست شوک اول را به تیم علی دایی داد. سفید پوشان بازی پنجشنبه 16 مرداد هنوز از حال و هوای گل نخست میزبان خارج نشده بودند که اسماعیل شریفات استقلالی در دقیقه 53 گل دوم میزبان را وارد دروازه نیلسون کوریا کرد و تمام.

فولاد در 5 بازی پی در پی پرسپولیس را شکست داده است

** پرسپولیس دو رقمی می شود؟

اگر برنده بازی فردا پرسپولیس میزبان باشد، تعداد پیروزی هایش برابر فولاد در ادوار لیگ برتر در بیست و ششمین دیدار دو تیم به عدد 10 می رسد. قرمزهای پایتخت پیش از این 9 مرتبه فولاد را شکست داده اند و البته 8 مرتبه طعم شکست را برابر جنوبی های خوش تکنیک چشیده اند. در این میان فولادی ها موفق شده اند 28 مرتبه دروازه پرسپولیس را تسخیر کنند و البته قرمزهای پایتخت در همین تعداد بازی(25) توانسته‌اند 31 بار قفل دروازه فولادی ها را بگشایند.
 
 
 


m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید .

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








دسته بندی :  ,   , 
برچسب ها :